Sunday, April 29, 2012

Fortsättning på vad som för tillfället pågår...

Hej alla läsare!

Jag har läst slut Allie Finkles regler för tjejer, och började på en dubbel Kitty bok efter det. Jag vet att den inte stod med på listan, men jag tog den från skolan (man fick ta av bibliotekets gamla böcker) och den är bra, så medan jag väntar på "Bree Tanners andra liv" läser jag den.

Förresten, TACK till de fina boktipsen! Jag ska läsa dem efter "listan". Ett av tipsen var att jag skulle skriva om de bästa biblioteken. Jag kan skriva om några i Esbo, men för de som bor i någon annan stad eller ett annat land så blir det kanske inte till så stor nytta, tyvärr. Men... här kommer några bra bibliotek:

Hagalund: Där har jag inte varit särskilt många gånger, men det är stort och de har bra böcker.

Gäddvik: Sjukt bra! Jag och en kompis har några gånger varit dit och fyndat, alltså vi har bara prövat helt slumpmässiga böcker, och de flesta av dem har varit bra.

Äppel biblioteket: Där är jag för det mesta om jag ska låna böcker. De har böcker för alla åldrar och smaker, och jag har hittat många otroligt bra böcker där.


Det här var de 3 bibliotek jag känner till bäst, men tipsa gärna i kommentarerna om ni vet något annat bra bibliotek i de här trakterna!


Okej, det var visst allt för nu det, men...jag ska berätta när jag har fått Bree Tanners andra liv (senast då alltså)

Ha det bra!
//Bökaren Frida

Älskar bilden!

3 comments:

  1. Aa snygg bild! ha de bra och kom ihåg att kolla min blogg!! ♥ (iiihkuu, EGO) men framför allt , ha en underbar 1 maj♥

    ReplyDelete
  2. Du tycks gilla Twilight, har alla böcker i serien :) Jag undrade om du ville låna "Guideboken" jag har?

    ReplyDelete