Thursday, April 19, 2012

En prinsessas dagbok - recension

En prinsessas dagbok                        

Författare: Meg cabot
Huvudperson: Mia Thermopolis eller Prinsessan Amelia Mignonette Grimaldi Thermopolis Renaldo
Handlar om: Mia är en impopulär och ful tjej som bor i New York med sin mamma och hennes pojkvän (som råkar vara Mias matte-lärare) och hennes bror och katt. Men mitt i vardagen dyker det upp något hemskt. Hon får veta att hon är prinsessa över ett litet land som heter Genovia och att hennes pappa är furste där. Och här börjar hennes liv med paparzzin, tidningar, prinsesslektioner och, värst av allt, FARMOR!
Vad jag tyckte: Jag älskar böckerna. De är roliga, romantiska, och nästan lite spännande på sina ställen. Jag håller helt med det som min kompis en gång sa: "Jag beundrar Meg för att hon lyckas lösa alla Mias problem" för hennes vardag är....inte fel fri!
Betyg från 1-10: 9, de är roliga, romantiska och helt knäppa. Det ända som saknas är lite spänning, men i de här böcker skulle det nog inte passa in, men hur som helst så är det helt klart minst en 9.


Filmer: Dem har jag inte ännu sett, men det är något jag ska göra så fort som möjligt!

No comments:

Post a Comment