Thursday, April 19, 2012

Twilight - recension

Twilight

Författare: Stephenie Meyer
Huvudpersoner: Isabella (Bella) Swan, Edward Cullen och Jacob Black
Handlar om : Bella är ny på skolan, och redan första dagen blir hon nyfiken, och förtjust, i den snygga ensamma Cullen medlemmen Edward Cullen. Men Edward gör allt han kan för att undvika henne, men till slut får hon reda på hans fruktansvärda hemlighet och deras hopplösa kärlek tar sin början.
Vad jag tyckte: Jag fullkomligt ÄLSKAR de här böckerna. Från att jag började läsa första boken till att sista boken var utläst var jag fast, jag kunde inte tänka på annat, och jag kunde inte göra annat än läsa. Jag till och med drömde om dem! Det här är något ALLA måste läsa!
Betyg från 1-10: 10, helt självklart. Det var de bästa böcker jag någonsin läst, och de var romantiska, roliga, och spännande samtidigt. Den perfekta kombinationen!

Böcker: Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta och Så länge vi båda andas



Filmerna

Filmerna var bra. Men böckerna var MYCKET MYCKET MYCKET bättre. Så på en skala från 1-10 är filmerna nog en 8. Inga succeer enligt mig, men de var bra, och skådespelarna var duktiga och gjorde rollen rättvisa. Men läs böckerna först!

No comments:

Post a Comment