Sunday, April 22, 2012

Harry Potter - recension

Harry Potter

Författare: J. K. Rowling
Huvudpersoner: Harry Potter, Hermione Granger, Ronald Wiesley
Handlar om: Harry är en helt vanlig, förutom ärret i pannan, kille. Hans föräldrar dog i en olycka, och det var där han fick ärret, nu bor han med sin mosters familj, och de gillar honom INTE. Men på sin 11 års dag händer något, och snart öppnar sig magins värld förhonom på trolldoms skolan Hogwarts...
Vad jag tyckte: De här böckerna är sjukt bra, de är romantiska, skrämmande, spännande och roliga. Kort sagt:  Helt perfekta!
Betyg 1-10: 10, jag saknade dem länge efter att jag läst dem, och alla böcker jag läste efter dem kändes dåliga. Väldigt bra, och jag förstår att de har sålt så bra!



Filmerna: Inte alls lika bra. Visst, de var bra, och karaktärerna och skådespelarna var sjukt bra. Men eftersom böckerna är långa och innehåller massor med händelser som de inte fick med i filmen och som jag saknade så var filmerna, ärligt talat, ganska dåliga när man just läst böckerna, en 7:a.



3 comments:

  1. De e jätte kiva att du byter design med jämna mellanrum...hur e de annars

    ReplyDelete
  2. Jag älskar också Harry Potter och jag tycker faktiskt filmerna är bättre :)

    ReplyDelete