Thursday, May 31, 2012

Massor av läsning!

Hejsan!

Som jag tror jag sa i ett tidigare inlägg så har jag ju skadat knät, nåja, det blev lite värre så jag har nu kryckor och kan inte göra just någonting alls. Men dessutom så fick jag enormt hög feber igår, så idag är jag sjukledig från skolan. Men det här betyder ju bara...MERA LÄSNING!

Jag har läst ut "Nightworld: Förhäxad" som är 3:e delen i serien om Nattens värld av L. J. Smith. Jag älskar den här serien, och jag ska nog snart lägga upp något slags recension på den. Men alltså, grejen är den att den handlar om olika personer i varje bok, och handlingen är olika, och den handlar om helt skilda saker. Så det är rätt så svårt, men jag ska bog försöka så småningom.


På bilden är "Förhäxad".


Men efter "Förhäxad" så började jag på "De utvalda: Bok 2: Monstrets dotter", det är andra fristående delen av trilogin av Kristin Cashore. Jag gillar, eller snarare älskar, de här böckerna också. Men. De handlar också om helt olika personer och helt olika saker i varje bok. Men det kommer någon sorts recension på dem också, jag måste bara klura ut en hurdan. Jag lägger upp den här boken också på min boklista.



På övre bilden är den jag nu håller på med, och på den nedre är bok 1. Jag vet inte ännu vad bok 3 heter, eller hur den ser ut så det finns tyvärr nu ingen bild på den.



1 comment:

  1. Trean av de utvalda handlar om katsa po och bitterblue.

    ReplyDelete