Tuesday, July 31, 2012

Jane Eyre - recension

Jane Eyre

Författare: Charlotte Brontë
Huvudpersoner: Jane Eyre
Handlar om: Jane Eyre är en föräldralös flicka som bor hos Mrs Reed som är änkan efter att Janes morbror dog. Hon behandlar Jane illa, och tillslut sätter hon Jane i skola. När Jane har gått i skolan i många år börjar hon undervisa där. Men snart tröttnar hon på den lilla skolan och vill vidare. Hon blir anställd som Adeles guvernant, och där möter hon Mr Rochester...
Vad jag tyckte: Vilken härlig historisk kärleksroman! Jag älskade den från pärm till pärm, och den innehöll en jätte bra blandning av romantik, spänning och.....jag vet inte, men bra var det!
Betyg från 1-10: 10 den var bra, och det var jätte intressant  att följa hennes liv! Om du tycker om romantiska böcker eller historiska romaner så rekomenderar jag verkligen den här! Men om du inte gör det så...läs den ändå!



Filmen: Den finns, eller rättare sagt, DE finns, för de är många. Men jag har inte ännu sett någon av dem. Men det ska göras snart. 
(filmbilderna är från den filmen som är från år 2011)












3 comments:

  1. Ska skriva upp den på min boklista verkar bra tycker jag!!

    ReplyDelete
  2. både boken och filmen är ju sååå fantastiskt bra!

    ReplyDelete
  3. Har sett båda filmerna, men inte läst boken, fast min syrra älskar den, så jag ska nog läsa den snart :D

    ReplyDelete